Wie zijn wij?
Autoliefhebbers met een randje.
Een toevallige ontmoeting op een eclectisch auto-evenement leidde al snel tot een vriendschap, die leidde tot de wens om samen podcasts te maken. Lullen over auto's in het algemeen, en youngtimers in het bijzonder, daar wordt een mens als Paul en Michael blij van.
Hoe bereken je de bijtelling voor een youngtimer? Daar krijg je precies geen antwoord op. Alhoewel we het belastingvoordeel snappen, houden wij vooral van het soort auto's waarmee we zijn opgegroeid. Hoe het is om te leven met een youngtimer vertellen we je wel.

Over Ons
De autoliefde zit diep. Als we naar films kijken zijn de auto's de protagonisten. Speelt de film in 1987 en zien we een auto die pas in 1988 op de markt is gekomen dan worden we overmand door een intens verdriet. Zien we daarentegen een Lancia Thesis in een blockbuster dan kan onze dag niet stuk.
Geven we veel geld uit aan onze auto's? Ja, behalve bij de aanschaf. Gelukkig hebben we beiden fantastische partners, die ons onze hobby's gunnen. Zijn we dan nooit gefrustreerd? Toch wel. Oud is het, en stuk gaat het. En youngtimers hebben nu eenmaal nog gewoon een APK plicht. En wat dacht u van de wegenbelasting? We dragen het met liefde af, als dat betekent dat we met auto's kunnen spelen waar we als kind al mee speelden. Of auto's waarvan de achterbank ons naar het zwembad bracht, en waarin we op de terugweg een zakje snoep kregen.
Michael & Paul
Michael heeft een eclectische historie. Zowel op auto-vlak, als qua carrière. Als hoofredacteur van een muziek-tijdschrift, vrachtwagenchauffeur, bij een it-bedrijf, maar vooral ook bij BMW verdiende hij zijn geld dat later zou verdwijnen in vele auto's. "Ja, maar ik heb geen afschrijving" was vaak de motivatie om wat anderen als onzin zouden omschrijven aan te schaffen. Niet alleen de auto's zelf, ook accessoires. Om ze op die manier als nieuw te maken. Of, een soort van. In de 19 jaar dat hij zijn rijbewijs heeft kwamen er 28 auto's voorbij. Enkele toppertjes zijn de Volvo S90 Executive Level 2, VW Polo G40, Peugeot 106 Rallye Ph 2, Jaguar XJR X308, Renault Scénic RX4, Lancia Thema V6 LS, Lancia Kappa SW 2.0, Toyota Land Cruiser HZJ 75 Troopy en natuurlijk zijn trouwe E39's en Alfa Romeo Spider S4 2.0. Roadtrippen, uit eten, wijn, speciaal-bier, arthousefilms, Italo-disco en het lezen van daadwerkelijk op papier gedrukte boeken vullen zijn tijd. En Terschelling. Samen met zijn geliefde. Op de verlanglijst staan een Lancia Delta Integrale Evo 2, Alpina B10 V8S Touring, een Citroën SM en vooruit, een Mercedes-Benz W116.
Paul zijn bloedgroep is RON98, dat is ooit eens geconstateerd op jonge leeftijd met als gevolg dat zijn leven elke dag in het teken moet staan van auto's. Op werk speelt hij met auto's en privé zorgt een Rover 75 Tourer en een Lancia Gamma Berlina ervoor dat zijn liefde voor auto's altijd aangewakkerd blijft. Hij heeft zijn vader ook aangestoken met als gevolg dat binnen de familie een eerste serie Fiat Multipla, een Lancia Thema 2.0 LS en een Lancia Delta 3 voorhanden zijn. Paul probeert zoveel mogelijk in Italië te zijn (het liefste met een Italiaanse bolide uit de vloot) en probeert al jaren de Italiaanse taal machtig te worden. Verder is hij getrouwd en heeft hij een prachtige zoon die hij aan het indoctrineren is met alles wat aan auto's is gerelateerd. In Paul zijn droomgarage staat zijn huidige wagenpark met als uitbreiding een Iso Lele, Maserati Quattroporte 3, Rolls Royce Camargue, Fiat Tempra SW 4x4, BMW e39 M5, Range Rover P38, and so on and so on....
Alles leuk en aardig, maar wat rijden we zelf eigenlijk? En wat hebben we gereden? Wat zijn de beste youngtimers? Dat weten we niet. Nouja, onze eigen auto's dan. Of nouja, het zijn in elk geval de leukste youngtimers. Als je het ons vraagt.